Slut fred med sultekurene, og opnå et varigt fedttab med bedre madvaner

UPGRADED Low-Carb
UPGRADED Low-Carb

Vær mæt, glad og energisk, mens du smider fedtet

Nu skal det være slut med flere udmattende sultekure. Skabe i stedet en bedre livsstil med bedre madvaner, som mætter behageligt, mens du formår at være i et kalorieunderskud.

Spis dig mæt i gode proteiner, masser af grøntsager og sunde fedtkilder. Det handler om bedre madvaner, hvor det at spise næringsrige fødevarer med god mæthed per kalorie, bliver en naturlig del af din hverdag.

Hvordan fungerer et fedttab egentligt?

Uanset hvilken kost du vælger at indtage, så handler fedttab om at du indtager mindre end du forbrænder. Der findes altså ingen magisk mad. Det der derimod er interessant, er hvilken mad der mætter bedst, og dermed nemmest tillader dig at have kolorieunderskud.

Udover oplevelsen af at det er nemmere at være i kalorieunderskud, og dermed smide fedtet fra sidebenene, kan du opleve flere andre fordele ved at forbedre dine madvaner.

Klik her, og læs mere om alle de fordele, mange oplever ved Low-Carb her »

Husk al ny begyndelse kræver en seriøs indsats i starten…

Ligesom alt andet nyt, vil du starten af kostomlægningen kunne opleve at det kræver en smule ekstra energi, at tænke over hvordan du sammensætter dine måltider. For at hjælpe dig, har jeg udgivet over 200 lækre Low-Carb opskrifter til dig her på UPGRADED.DK.

 

Tre-trins raket til grundprincipperne bag Low-Carb

1. Begræns dit energiindtag fra hurtige kulhydrater

Den største ændring fra dine nuværende spisevaner, vil sandsynlighvis være, at du skal skrue ned for indtaget af kulhydrater. Spis udenom fødevarer der indeholder mange kulhydrater, sukker og stivelse det sig være brød, kartofler, pasta, ris og majsprodukter.

2. Spis dig mæt, glad og energisk i smagfulde livretter

Spis dig i stedet mæt, glad og energisk i kød, fisk, æg, bunkevis af grøntsager( primært ovenjordiske), og forkæl så dine bøffer og grøntsager med sunde fedtkilder som fx smør, kokosolie, olivenolie, fløde, animalsk fedt osv. Det lyder lækkert, ikke sandt?

3. Brug kroppen og ikke klokken til at fornemme om du er sulten

Du skal til at mærke bedre efter, hvad din krop fortæller dig. Glem alt om at spise fordi klokken er 9,12,15 eller 18. Fornem om din sult er reel, eller om det bare er tørst, uro og følelser, der driver dig til at spise.

Mæthed opleves typisk først efter 10-15 minutter, hvorfor det giver mening at nyde sin mad, fremfor at turbospise to hurtige portioner. Den 2. portion ender nemlig ofte med at være overflødig, hvorfor det blot vil resultere i et unødvendigt kalorieindtag.

En sidste tommelfingerregel er, at et velsammensat måltid typisk vil mætte dig i 5-6 timer, før du igen føler at sulten melder sig. Melder sulten sig inden, er det mulighvis ikke en reel sult, eller også bør du skrue lidt op for mængden på dine måltider.

Konklusion

Der er ikke en madsammensætning der passer optimalt til alle. Nogle oplever at finde mere velvære, mæthed og lykke ved at spise mange kulhydrater og lidt fedt, andre oplever det modsatte.

Det essentielle når du ønsker et fedttab, er at minimere tab af muskelmasse, da din muskelmasse er med til at holde din hvileforbrænding optimal. En godt strategi er derfor, at vælge et moderat kalorieunderskud på ca. 10-20%), og sørge for at få nok proteiner.

Det er iøvrigt at anbefale, at du træner dine muskler, når du er i kalorieunderskud. Dette fortæller din krop, at den gør klogt i at bevare muskelmassen, fremfor at nedbryde den til energi.

Beregn din hvileforbrænding(BMR), totale daglige forbrænding(TDEE), og estimerede makrofordeling med den gratis makroberegner du finder på siden. Hold så dit kalorieindtag under din totale daglige forbrænding(TDEE), og et vægttab vil vil snart blive din gevinst.

Klik her for at komme til makroberegneren »

 

Få inspirerende tips og ideer til at skabe det gode liv!

Abonner på YouTube, og følg med på Facebook og Instagram

Tilmeld dig også nyhedsbrevet nedenfor...

Er det tid til at skabe forandringer i dit liv?

Johnny Christensen

Certificeret Coach
Mindfulness Practioner
Vane- & Adfærdsdesigner

 

Please enter your comment!
Please enter your name here