Dødløft med håndvægte – 10 min UPGRADED HIIT – Sådan kommer du igang!

I videoen her viser jeg dig, hvordan jeg træner 10 min HIIT dødløft med håndvægte

HIIT dødløft med håndvægte, kan du du nemt træne hjemme hos dig selv, da der blot kræves to styk håndvægte. I videoen viser og forklarer jeg dig, alle mine tips og tricks, når ryggen skal trænes med en omgang dødløft med håndvægte.

Primære muskelgrupper: Ryg.

Udstyr påkrævet: To tilpas tunge håndvægte

Fokuspunkter

– Sørg for at få teknikken på plads, inden du benytter tunge vægte.
– Sørg at holde ryggen ret under hele øvelsen.
– Sørg at holde fokuset fremadrettet under hele øvelsen, hjælper til at holde ryggen ret.

Husk de sidste ca 20% af indsatsen, giver dig op mod 80% af afkastet

Sørg for at give dig fuld ud. Kan du tage en eller to gentagelser mere, så gør det! Dit afkast og effekt af indsatsen, stiger eksponentielt hen mod muskeludmattelse.

Sådan får du endnu mere ud af din træning

Når du kan mærke at muskeludmattelsen er nær, så sørg for at fokusere på at køre ekstremt langsomt i den excentriske fase (nedadgående bevægelse). Dette vil løfte dine 10 min HIIT til næste niveau og oparbejde mere mælkesyre i den/de berørte muskelgruppe(r).

10 minutter HIIT dødløft med håndvægte – Sådan gør du:

  1. Hold ryggen ret, bøj i benene tag en håndvægt i hver hånd, og rejs dig op. Bøj let i benene, mens du bøjer dig fremover, og tag en indånding. Rejs dig op igen til udgangspositionen, og pust ud i bevægelsen. Fortsæt indtil muskeludmattelse.
  2. Tag 60 sekunders pause.
  3. Hold ryggen ret, bøj i benene tag en håndvægt i hver hånd, og rejs dig op. Bøj let i benene, mens du bøjer dig fremover, og tag en indånding. Rejs dig op igen til udgangspositionen, og pust ud i bevægelsen. Fortsæt indtil muskeludmattelse.
  4. Tag 60 sekunders pause.
  5. Hold ryggen ret, bøj i benene tag en håndvægt i hver hånd, og rejs dig op. Bøj let i benene, mens du bøjer dig fremover, og tag en indånding. Rejs dig op igen til udgangspositionen, og pust ud i bevægelsen. Fortsæt indtil muskeludmattelse.
  6. Tag 60 sekunders pause.
  7. osv… Indtil der er gået 10 minutter.

Tip! Denne øvelse kan med fordel dropsættes på følgende måde. Når du har kørt dine dødløft til muskeludmattelse, kan du fortsætte lige efter med en håndvægt. Alternativt kan et lettere sæt håndvægte benyttes.

God træning, jeg håber videoen kan inspirere dig, til at investere blot 10 minutter om dagen i dig selv, din krop og din fremtid 🙂

– Ha’ det fantastisk! 

Få inspirerende tips og ideer til at skabe det gode liv!

Abonner på YouTube, og følg med på Facebook og Instagram

Tilmeld dig også nyhedsbrevet nedenfor...

Er det tid til at skabe forandringer i dit liv?

Johnny Christensen

Certificeret Coach
Mindfulness Practioner
Vane- & Adfærdsdesigner

Opsummering
recipe image
Dødløft med håndvægte – 10 min UPGRADED HIIT – Sådan kommer du igang!
Samlet vurdering:
51star1star1star1star1star Based on 2 Review(s)

Please enter your comment!
Please enter your name here