3 effektive strategier til at få succes med forandringer

3 effektive strategier til at få succes med forandringer
3 effektive strategier til at få succes med forandringer

Alt for mange livsstilstiltag, positive forandringer og gode intentioner ender i fiasko, fordi vi vælger en strategi, der ikke optimerer vores chancer for at få succes, med de forandringer, vi ønsker at skabe.

Vores motivation er ikke konstant…

Vores motivation kommer og går og påvirkes i høj grad af, hvad der sker i vores liv, hvor nyt og spændende ting er og meget andet. Motivation er ofte hvad der får os i gang, mens viljestyrke/disciplin giver os resultater på den lange bane.

Hvorfor skal vi vide at motivation ikke er konstant?

Når vi ved, at vores motivation svinger, så ved vi også, hvorfor vi den ene uge kan være topmotiverede til at starte slankekur og hård træning 7 dage om ugen, for så ugen efter at droppe hele møllen til fordel for sofaens magelige charme.

 

3 effektive strategier til succesfuld forandring

1) De fleste af livets resultater er underlagt den kumulative effekt

Uanset om du ønsker en flottere krop, vil tabe overflødigt fedt eller lære at løbe marathon, så handler det om at være konsistent med den indsats, du ligger for dagen. Det nytter intet at spise sundt og træne hårdt én uge, og droppe alle de gode tiltag igen ugen efter.

2) Start i det små. Sæt en kurs du kan holde, og byg gradvist op derfra

For langt de fleste mennesker, handler det om at starte i det små. Nye vaner skabes bedst gennem gentagelse, og netop derfor, er det utroligt vigtigt, at din standard fastsættes på et niveau, hvor du ikke er i tvivl om, at de kan holde i længden.

I takt med vanen sidder mere og mere fast, kan du gradvist skrue op for ambitionerne i et passende tempo. Hvis du vil optimere dine chancer for at få succes med fx en ny livsstil, som vil forbedre dit liv, så handler det i høj grad om at vælge den rolige og sikre vej.

3) Vær vågen for “WHAT THE HELL” effekten

Alt er ikke tabt på gulvet, fordi vi giver efter for et stykke kage, springer løbeturen over eller afviger fra vores oprindelige plan. Vi falder alle i fra tid til anden, men måden du håndterer det på, er alt afgørende for din succes på længere bane.

Hav en GAMEPLAN klar, som får dig op på hesten igen, og sætter kurs mod målet.

Pssst… Du får lige en BONUS strategi 🙂 

4) “Hvis så”-planer giver dig en fleksibel vej til dit mål 

  • Hvis jeg giver efter for kage, så korrigerer jeg med en løbetur eller anden træning.
  • Hvis træningen smutter, så korrigerer jeg ved at spise mindre/færre kalorier den dag.
  • Hvis X situation opstår, så gør jeg Y for at korrigere og/eller forbedre situationen.

Bryd så vidt muligt ikke de forbedrende livsstilstiltag. Sørg for at være så konsistent med dine nye vaner, rutiner, livsstilsændringer, som det er dig muligt. Formår du ikke at holde planen, så sænk baren, så du kan holde ved planen både på dage med og uden motivation.

Og husk nu på, du er et menneske! Vær forberedt på at finde tilbage på sporet, når kæden hopper af. Det er formentligt ikke et spørgmål om kæden hopper af, men blot hvornår 😉

Følger du ovenstående, så er jeg sikker på du forbedrer dine chancer for at opnå den personlige succes, som du har fortjent.  

 

Få inspirerende tips og ideer til at skabe det gode liv!

Abonner på YouTube, og følg med på Facebook og Instagram

Tilmeld dig også nyhedsbrevet nedenfor...

Er det tid til at skabe forandringer i dit liv?

Johnny Christensen

Online Coach & Livsstilsdesigner

Please enter your comment!
Please enter your name here